) پارک جنگلی سراوان / رشت .
۲) پارک جنگلی گیسوم / رضوانشهر.
۳) پارک جنگلی صفرا بسته/ لاهیجان .
۴) پارک جنگلی قلعه رودخان / فومن .
۵) پارک جنگلی سفید آب / رودسر.
۶) پارک جنگلی بی بی یانلو / آستارا.
۷) پارک جنگلی کند لات / رودبار.
۸) پارک جنگلی لله رود / رودسر.
۹) پارک جنگلی امام زاده هاشم / رودبار.
۱۰) پارک جنگلی میرزا کوچک / رودبار.
۱۱) پارک جنگلی ماسوله / فومن.
۱۲) پارک جنگلی مسیرراه سیاهکل به دیلمان- توتکی- بالارود- لونک- شنرود- آغوزی- لاریجانی / لاهیجان.
۱۳) پارک جنگلی هلودشت / املش.
۱) پارک جنگلی سراوان: پارک جنگلی سراوان در ۱۵کیلو متری شهرستان رشت قرار دارد. این جنگل بسیار زیبا همه روزه پذیرای بسیای از گردشگران به این منطقه می باشد و از امکاناتی همچون پارک بازی کودکان – کلبه های اقامتی و پارکینگ برخوردار می باشد.
۲) پارک جنگلی گیسوم: پارک جنگلی گیسوم در ۱۸کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد. در جنوب آن رضوانشهر به فاصله ۱۴کیلومترو شمال آن شهر هشت پر با فاصله حدود ۲۰کیلومتر قرار دارد. درختان جنگلی انبوه و انواع گونه های گیاهی چشم انداز زیبایی دارد به خصوص در فصل پائیز طبیعتی زیبا و دل انگیز برای دوتداران طبیعت دارد. این پارک جنگلی دارای پارکینگ در داخل محدوده پارک برای گردشران می باشد. از دیگر امکانات آن :وسائل بازی کودکان- ورزشگاه- اردوگاه- پلاژ- متل- هتل- مناطق پیک نیک روزانه- کمپینگ طبیعی- مسیرهای راهپیمایی- مجموعه فضاهای جنگلی باقیمانده در ناحیه شرقی- جنگل شمشاد- موزه طبیعی گل و گیاه میباشد.
۳) پارک جنگلی صفرا بسته: پارک جنگلی بسیار زیبای صفرا بسته در ۱۲کیلومتری شمال شرقی شهرستان آستانه اشرفیه بین راه آسفالته کیاشهر به آستانه قرار دارد و دارای طبیعت بسیار زیبایی می باشد و تفرجگاه مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود. همراه با پارکینگ عمومی و انفرادی.
۴) پارک جنگلی قلعه رودخان: پارک چنگلی قلعه رودخان همراه با بنای تاریخی آن بر فراز کوهی در فاصله ۲۰کیلومتری جنوب شهر فومن قرار دارد برای رسیدن به آن باید از فومن به گشت و سپس از آنجا به روستای گوراب پس رفت. منطقه کوهستانی قلعه رودخان دارای جنگل وحشی و رویشگاه منحصربه فرد گیاهی می باشد. این پارک جنگلی دارای مسیرهای راهپیمایی- محوطه های کمپ طبیعی- کلبه های جنگلی- استراحتگاه بین راهی برای گردشگران به این منطقه بسیارزیبا و خوش آب و هوا می باشد. این منطقه در زمستان سرد ودر تابستان ملایم است.
۵) پارک جنگلی سفیدآب: سفید آب در جنوب شرقی استان گیلان قرار دارد و تا مرکز شهر رودسر ۳۰کیلومتر فاصله دارد. این پارک دارای مسیرراهپیمایی- تریل اسب سواری- دوچرخه سواری- چشمه های
با توجه به آب و هواي بسيار مستعد گيلان براي ايجاد انواع پاركها و فضاي سبز و با درنظر گرفتن اهداف تفرجگاهي و گردشگري، مناطق مساعد و مناسب جهت بهره وري بهينه از طبيعت سبز، اين موهبت الهي، توسط اداره كل منابع طبيعي استان گيلان در يك برنامه زمانبندي شده، جهت حفظ و گسترش جنگل و لزوم ايجاد، نگهداري و تجهيز پاركهاي جنگلي، به پارك تبديل گشته است كه در ذيل به چند پارك جنگلي احداث شده كه داراي امكانات رفاهي بوده و آماده بهره برداري مي باشند،
ضمناً لازم به ذكر است كه پاركهاي جنگلي، كندلات در رودبار، صفرابسته در آستانه اشرفيه، لله رود و سفيد آب در رودسر، هلودشت در املش، شيخ زاهد در لاهيجان، ريزه مندان در ماسال در مراحل احداث و آماده سازي مي باشند. در ادامه به معرفي چند پارك مطرح استان پرداخته مي شود:
پارك جنگلي ميرزاكوچك:
پارك جنگلي ميرزاكوچك به مساحت 6 هكتار در حوزه اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان رودبار قرار دارد، پارك مذكور با داشتن طبيعتي زيبا، داراي چشم انداز كوه و رودخانه بوده و با داشتن امكاناتي چون ميز و صندلي، كباب پز، سرويس بهداشتي، سكوي نصب چادر، سرويس بهداشتي، محوطه بازي براي كودكان، سطل زباله، آلاچيق و... محيطي مناسب براي گردشگراني كه از پارك بازديد مي نمايند ايجاد كرده است.


پارك جنگلي امام زاده هاشم:
اين پارك در كيلومتر 25 جاده رشت به تهران به بخش امام زاده هاشم كه از توابع شهرستان رشت به مساحت 8 هكتار واقع گرديده است.
اين پارك به دليل قرار گرفتن در منطقه زيارتي امام زاده هاشم، از استقبال زيادي توسط زائرين و گردشگران بين راهي كه در هنگام مسافرت به تهران يا از تهران به رشت قصد استراحت دارند، برخوردار است.
از امكانات رفاهي داخل پارك مي توان به تاسيسات آب و سرويس هاي بهداشتي، سكوي نصب چادر و محيط جنگلي دلپذير آن نام برد.

پارك جنگلي ماسوله ـ فومن:
شهر ماسوله در فومن داراي جلوه هاي خاص طبيعي بوده كه براي ارتقاء سطح فرهنگ گردشگري و گذراندن وقت آزاد به نحو شايسته و مطلوب به مكان توريستي مبدل گشته و اين طرح باعث حفاظت از جنگل و بازسازي بخش هاي مختلف آن شده و همچنين امكاناتي را براي رفاه مسافران ايجاد كرده است كه در گذشته از ماسوله به نام شهر صخره ها نام مي بردند.
پارك موردنظر به وسعت 2041 هكتار كه قسمت اعظم آن كوهستاني و ميانبند بوده در ماسوله واقع مي باشد كه در جنوب غربي شهر فومن و در استان گيلان قرار دارد. فاصله آن تا مركز استان 62 كيلومتر و تا فومن 35 كيلومتر است.
منطقه فوق با توجه به ويژگيهاي تاريخي و ژئومورفولوژي و اقليم خزري توام با كوهستاني يكي از مهمترين سايت هاي ايرانگردي و جهانگردي در استان و حتي ميان كشورهاي خاور ميانه مي باشد. ويژگي هاي سنتي بناهاي ماسوله به طرز زيبا و با اصول مهندسي سنتي و معماري خاص به سمت كوهپايه بنا شده است و چشم انداز آنها به صورت پلكاني از كوه به دره و وضعيت منحصر به فرد آن سالانه، پذيراي مشتاقان بيشماري مي باشد.
پارك جنگلي قلعه رودخان:
پارك جنگلي قلعه رودخان به مساحتي بالغ بر 1870 هكتار كه قسمت اعظم آن كوهستاني و ميان بند مي باشد، داراي طبيعتي بسيار زيبا و چشمگير بوده كه در جوار روستاي قلعه رودخان در فاصله 20 كيلومتري جنوب شرقي فومن قرار دارد.
اين پارك علاوه بر جاذبه هاي خاص طبيعي خود داراي ويژگي منحصر به فرد ديگري نيز بوده، كه وجود قلعه اي تاريخي در منتهي اليه حد جنوبي آن مي باشد. قلعه رودخان يا قلعه حسامي كه به حسام الدين بن اميره دوباج اسحاقي (907 ـ 923 هـ ـ ق) منسوب است از بزرگترين دژهاي نظامي ايران و گيلان بوده و سال احداث آن براساس تحقيقات و پژوهشهاي انجام شده قرن پنجم يا ششم هجري قمري مصادف با حكومت سلجوقيان است. اين قلعه بر فراز كوه با ساختماني ساخته شده منطبق بر رعايت كامل اصول فني و مهندسي، كه با استفاده از مصالح ابتدائي و بدون دسترسي به آبادي خلق گرديده و موجب حيرت گردشگران و مشتاقاني مي باشد كه در طول سال، از داخل و يا خارج كشور براي بازديد اين بناي تاريخي به پارك مي آيند.
پارك جنگلي دكتر درستكار (گيسوم(
پارك جنگلي دكتر درستكار به مساحت 1071 هكتار كه قسمتي از جنگلهاي گيسوم را شامل مي باشد، داراي طبيعتي بسيار زيبا و چشمگير بوده و در 78 كيلومتري از مركز استان در مسير اصلي جاده رشت به آستارا واقع گرديده است. كه در شرق آن رضوانشهر و در غرب آن هشتپر قرار دارد.
اين پارك به دليل طبيعت بسيار زيبا و ديدني و همينطور به دليل موقعيت سوق الجيشي خود در جوار كوه و دريا و داشتن امكانات رفاهي از قطب سياحتي و تفريحي برخوردار بوده و سالانه مسافران عبوري يا گردشگران بسياري براي بهره گيري از فضاي آن به پارك عزيمت مي نمايند.
پارك مذكور داراي يك سري امكانات براي رفاه حال گردشگران و بازديدكنندگان از پارك مي باشد كه عبارتند از: آلاچيق، سكوي نصب چادر، سرويس بهداشتي، ميز و صندلي و نيمكت، كباب پز، سطل زباله و...
پارك جنگلي بي بي يانلو آستارا:
پارك جنگلي بي بي يانلو به وسعت 1512 هكتار، جزء جنگلهاي هيركاني غربي است كه در ضلع جنوب غربي شهرستان آستارا واقع شده و فاصله آن تا آستارا پنج كيلومتر بوده و از طريق جاده آسفالته كمربندي آستارا به اردبيل مي باشد.
پارك مذكور داراي جاذبه هاي طبيعي زيبا و خاصي مي باشد كه علاوه بر تنوع فراوان رويشگاههاي جنگلي و جانوري آن، از نظر ژئومورفولوژي وجود چندين دره با دامنه هاي پوشيده از جنگل و يالهاي نسبتاً بلند و چندين قله به عنوان سيماي ويژه و بديع و چشم انداز منحصر به فرد و جالب توجه اي ايجاد كرده، در هر زماني از سال مشتاقان زيادي را به خود جلب مي نمايد.

نیاز به راهنمایی دارید؟با ما برای سفارش آگهی و تبلیغ خود تماس بگیرید!