برای رسیدن به استان گیلان دو انتخاب پیش روی شماست مسیر هوایی و مسیر جاده. البته اگر از کشور آذربایجان قصد دارید به این استان بروید مسیر ریلی و دریا را هم می توانید انتخاب کنید. اما بهترین انتخاب مسیر جاده و البته استفاده از خودروی شخصی است.

خودروی شخصی:

برای رسیدن به استان گیلان، سه راه اصلی زمینی وجود دارد که عبارتند از: محورهای قزوین – رشت از جنوب، چابکسر – رشت در شرق و اردبیل – رشت در سمت غرب.

اگر شما می‌خواهید سفر به گیلان را با خودروی شخصی تجربه کنید، می‌توانید خودرویتان را در مسیر آسفالته آستارا- اردبیل، به گردنه زیبای حیران که در امتداد مرز آذربایجان شرقی است بیندازید. این جاده شما را پس از عبور از تالش به شهرستان های صومعه سرا و فومن و سپس به انزلی و رشت می‌رساند.
مسیر رشت - قزوین هم از راه‌های پرتردد استان گیلان است که تهرانی ها و مسافرانی استان های غربی کشور از این طریق به گیلان می رسند.
اگر هم کسی بخواهد پس از مازندران به گیلان بیاید با عبور از شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود و رودسر در امتداد ساحل مازندران از جاده کناره به گیلان می‌رسد.
در کنار راه‌های اصلی، شبکه وسیع و کارآمدی از راه‌های فرعی که عمدتا آسفالته هستند، شهرها و روستاهای موجود در داخل گیلان را به هم مربوط می‌سازند و بدین ترتیب دسترسی به هر نقطه‌ای را در گیلان به راحتی فراهم می‌کنند.

اتوبوس:
ترمینال بزرگ رشت در ابتدای ورودی شهرستان رشت از مسیر تهران قرار دارد. اتوبوس از شهرهای مختلفی برای شهرهای گیلان وجود دارد به عنوان مثال از مبدا تهران به رشت و مقصد بندر انزلی

هواپیما:

شما می توانید از بسیاری از شهرها به رشت مرکز این استان بروید. تنها فرودگاه استان گیلان در شهرستان رشت واقع شده است.

قطار:

نزدیک ترین راه آهن، خط آهن باکو - آستارا است که می توانید به نقطه مرزی ایران برسید و بعد پیاده به این سمت مرز بیایید.
گفته می شود خط آهنی تهران - قزوین - رشت - آستارا را در آینده به یکدیگر متصل خواهد کرد.

کشتی:

هر هفته از باکو در جمهوری آذربایجان مسیرهایی برای بندرانزلی وجود دارد. ممکن است قایق های شخصی نیز شما را بتوانند از استان مازندران به گیلان برسانند.

نیاز به راهنمایی دارید؟با ما برای سفارش آگهی و تبلیغ خود تماس بگیرید!